Seronok kan nak jadi pengantin. Ye la time ni la kita nak berangan apa yang kita nak, tema colour, macam mana pelamin, goodies n everything. Tapi terbalik pulak jadinya dengan saya ni. Preparation for majlis sebelah perempuan so far so good. Yang tak best nya saya dah fitting baju untuk dipakai time bertandang ke rumah future hubby (FH) di sebuah butik kononya fofular dan glamour sbb baru2 jer involved dgn majlis kawen si zakuan & ayu raudhah tu. Of course my future family in law has their own desire for the theme. Malangnya, si mak andam yang tetapkan theme colour sebab bakal pengantin perempuan ni GEMOK yang pengantin lelaki ok jer..semua nampak cantik. So tak ada baju yang bersesuaian dengan si pengantin perempuan. Sepanjang time fitting tu ade la dekat 10 times dia asyik cakap saya ni gemok la tembam la ape la depan bakal MIL dan adik ipar saya. Mana nak letak muka ni? Malu tau, yes I know that saya ni terlebih berat badan (ayat sedap) that is not her problem kan? Tugas dia untuk mencantikkan saya di majlis persandingan saya. So u don’t have to mengata-mengata la. Memang mulut longkang tahap cipan. Siap cakap lagi depan FH dulu dia nak jodoh kan ngan anak dia, FH tak nak. Sakit hati tak? Anak kau pun gemok jugak. Lagi mau bising.
Pastu baju untuk potong kek die cakap ‘butik akak takdela gown size besar, semua yang normal saja’ agak kurang ajar saya rasa. Saya ni gemok sangat macam gajah ke? Atau butik dia tu yang tak bagus? So until now memang tak ada baju yang sesuai. Hopefully makcik saya buat baju yang cantik untuk majlis di penang. Di sebelah lelaki masih in question.
So everyone wut shud I do?
1. Cili kan mulut si mak andam yang tak sedar diri ni?
2. Cancel amek baju dengan mak andam ni?
3. Cari baju lain dekat butik my auntie?
4. Memberontak dengan FH?
Si mak andam mulut longkang dengan family FH memang dah baik dari dulu. So konon2 nyer masa FH tengah bujang trang tang tang MAML tu cakap nak sponsor time die kawen. Ni bile nak kawen macam2 hal pompuan ni buat. Itu tak kena ini tak kena. Kalau taknak sponsor cakap la, macam orang tak de duit nak bayar.
Sakitnyer hati…
3 comments:
mak andam terlebih niee..hahahaa..
tau xpe..
tau xpe..
Post a Comment