Monday, June 20, 2011

My sis’s engagement

4 Jun 2011

Fatin Farhanis binti Mohamad Ismail and Mohd Nurshi congrats to both of you. Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin.

Akhirnya, sampai gak seru adik saya ni. Dah jadi tunangan orang. Rasanya almost 5 years dorang kenal. Masa tu sama-sama kerja kat TESCO Penang. Hehe Cinta TESCO la gamaknya ni. Kejap kawan kejap break up. Macam-macam hal..luckily jadi jugak mereka ni further one step. I’m so happy mungkin kakaknya ni dah lepas so yang bawah ni berturut-turut la mengikutnya. Si Fadhila tu pun nampak macam tak lama lagi jer. By the way adik-adik ku..kawan tu berpada-pada yer. Fazira Elina pulak jgn nak berangan lagi, score your very good in ur SPM first, I want u to be better than me at least.

So, we (me n mr. hubby) went back to penang on the 3rd june la. Tu la minta belas ikhsan boss melepaskan saya balik awal sbb takut sampai lewat kat penang nanti. Memang terbukti LEWAT sabor je la…at 8.oopm gak la kami sampai penang. Macam-macam tempat menyinggahnyer. Pastu highway jammed ya Allah..dah la panas jammed pulak tu. Kononnye ikut jalan lama sebab nak cari carwash sebelah kedai makan, bila dah jumpa carwash kedai makan tu pulak yang tak mencapai piawaian. Adoiii sabar je la suami ku ni. Macam-macam ragamnyer.

Dah sampai dekat Auto City Juru pulak, teringat la Coffee Bean. Ice Blended Mocha idaman Mr. Hubby. Punyala jauh dari Seremban sampai ke Penang. Stop lagi minum petang pulak padahal tadi baru je lunch. Huh sabor je la..

Sampai je rumah huhhhh lepas rindu yang menggedik di dada ni. Ye la semenjak majlis kawen haritu mana pernah balik lagi. Sampaikah sijil nikah pun belum amek lagi. Pejabat Agama Daerah tu pun satu hal, bila kita call tak berjawab langsung. Takkan sibuk pilihanraya masjid jugak??

Malam tu, banyak yang dah ready. Kuah laksa dah siap, daging masak kicap (nyummy sedapnya..) pun da siap. Hantaran? Of course la da ready cuma ada la 2 3 benda yang nak brush up. Saya..mesti la melantak nasi kandar kg. melayu yang diidam without ‘isi’ dalam perut (biasa terjadi sebelum kawen jugak..huhu). Dapat2 je legaaaaa…Mr. hubby tak minat lor so eat with no passion la.

Tup tap tup tap..the day comes. Macam biasa je bangun pagi siapkan bilik cantik2 pastu susun barang hantaran. Banyak jugak la rasanya. Tak terkira tapi still tak boleh lawan kakaknya ni. Hantaran dari sebelah perempuan (family kami) mestilah bombastic kan. Tapi hantaran dari the other side biasa2 saja. Same goes to me jugak time engagement day tu. Yang tak leh blah sekali my sister fadhila tu duk tinjau2 hantaran yang mr. hubby bawak, bekas bukan main gempak lagi black n white tapi barang kat dalam aduhaiiii.. Fadhila cakap “tak dak ka benda menarik aku nak kunyah2 ni..”

Benda menarik = chocolate mahal2..

Sabor je la kan.. By the way, mulanya majlis pertunangan fatin ni nak buat ala kadar je memandangkan budget pun kurang. Tapi tengok2 naik jugak Arabian Canopy, makan order catering jugak, ade plak door gift lagi. Overall, semuanya baik2 saja. I'm happy for u my dear sis...

No comments: