Thursday, July 7, 2011

Betul ke Palm Spring Resort, PD berhantu??

Owh..pada mulanya for the first time untuk tahun ni dapat pergi kursus. 3 days pulak tu..ok la kan..so..pagi tu 1 july 2011 sebelum bergerak ke PD, i've update my status kat FB dengan gembiranya mengumumkan akan pegi berkursus(berhoneymoon 2nd time) di Palm Spring Port Dickson (PSPD). Suddenly ada la hamba Allah one of my friend ni tanya saya xtau citer ke pasal PSPD ni? Oo oo story ape ni bikin panas je tau dan membantutkan keghairahan saya nak berkursus. Then she emailed me la. Ala..kalau tempat2 cam ni mesti la cerita2 seram lagi menakutkan yang wujud. So saya pun search kat Mr. Google bout this resort. Tapi lupa lak nak amek address orang tuh. Cume yang kurang seram je ada..cube la korang godek kat sini.

Sudahnya, cik abang la kene teman. Tapi almaklumla org keja uniform ada shift. So dia dpt temankan saya tido je la. Bila siangnya tinggal sendiri mula la macam2 benda buruk telintas di kepala ni. Yang lawaknya, bila nak mandi tu cuci muka tanpa tutup mata. Hehehe gelak budak2 ni dengar. Penakut sangat padahal tak de apa pun. Tengok bekas lilin kaler merah tas lantai pun saya da pikir macam2. Tapi malam tido lena bukan main kan..PSPD ni same la kesnya dgn Marina PD tu. Satu floor tu kita je yg duduk. Ruginya pembangunan mcm ni.

Saya tak de amek gambar takut hantu kat sana minat bergambar. So tak dapatla nak tunjuk suasana kat sana. Tapi ada gak yang tak betul dan orang reka2 cerita pasal PSPD ni. Such as, bilik kotor langsir koyak2 tu memang tak betul la. Bilik dia not bad besar & classic tapi ada la yg kurang mcm telephone, bath mat, and few things yang need to be inside the room tapi tak de..Ape pun kursus dah selamat.
Saya pun dah selamat..

5 comments:

~mama fiesya~ said...

huhu..mcm k ayu je cuci muke smbil buka matee... :)

Queen Anne said...

aku pernah tdo kat situ wif family..
Allhamdulillah nothing happened...
cume kat cna xramai yg duduk, plus bangunan dia cam scary mary sketla..overall biase2 jela kat cna...hehe

Izanni Ismail said...

dewi sukma~~hehehe i know u very well lor..hehehe penakut kan???

Izanni Ismail said...

anne~~ a ah aku pun biasa2 je xjd paper pun cume scary n tempat tu mcm suram jer..boss aku ckp klu nak tau tmpat mane ade 'benda' tempat u pegi tu mesti suram.

~mama fiesya~ said...

haha farra..tau xpe!! pdhal xde ape2 pun tp perasaan tu yg sebok nak kaco keberanian kite..tu yg jd takot tu..

sebenarnye mende2 ni kat mane pun ader..biarlah die kat tmpt die tu asalkan tak kaco kite!