Kemudian kitaorang dijemput oleh kawan encik hubby iaitu roslan. Saya dah booking kan nak kata hotel memang bukan la..lodging je..nama gempak Woodpecker Lodging dalam website gempak je bilik dia kan tapi hampeh. Menakutkan dan yang paling tak best sekali floor bawah tu ada pub. Huhhh simpang la kan...so merata2 kita orang cari hotel / motel yg murah. Bukan apa buat tido dan rehat je. Bukan nak lepak dlm bilik pun. Ye lah dah datang jauh2 kan rugi duk dlm bilik je. Baik kitaorang explore kuching.
Last2 dapat jugak kita orang hotel yang murah tp comfortable jugak la. Kali ni merata2 kami berjalan all over kuching & sarawak. hehehe First day tu, lepak hotel kejap relax2 petang tu terus keluar pegi cari kek lapis yang dikirim orang & untuk we alls jugak. Kopak jugak la dekat RM200 beli kek jer.. yang paling best pengalaman naik sampan kat sungai sarawak. huhuhu horror tau..macam mana la tetiba ada buaya atau si bujang senang??
Malam tu pulak kita orang lepak dengan abang driver JPN with cik nadia sekali. Kebetulan dia bertugas jaga exam sama time pulak. So kita orang jalan2 pusing kuching tapi dalam kete je la..tengok2 bandaraya kuching nih. Pastu makan malam then balik hotel semula. The next day janji nak pegi Sarawak Cultural Village (SCV) di Santubong.
Balik dari SCV erm...pegi mana erk?? haha tu la lambat sgt menaip entry sampai x hengat dah..ooo kita orang singgah beli pasu sarawak. tang situ pun kopak gak RM100++ huhu xpela dah alang2 sampai kan. Tah bile lagi boleh sampai kuching ni. Lepas beli pasu and dinner kitaorang terus balik hotel. Malam tu kita orang hangout dengan kawan mr hubby, roslan. Pegi jalan2 dekat shopping complex The Spring. Biasa2 macam kat malaysia ni.
Ahh kay la penat mau cerita..nanti sambung ehhh??? Enjoy the pics..
No comments:
Post a Comment