Tuesday, May 5, 2026

 Assalammualaikum,

Semua orang ada masalah sendiri. Apa yang berbeza cara kita mengatasi sesuatu masalah dan cara penerimaan kita. Kalau positif, baiklah kalau negatif apa yang perlu kita buat? Aku selalu ajar hati supaya bersyukur dan ikhlas. Dari perspektif kerjaya nampak baik, tapi Allah duga dengan ujian beban tugas, rakan-rakan, anak buah, masalah yang datang se hari-hari. Dekat hutan ni aku sorang je pegawai skim M, xtau mcm mana nk express perasaan ni. Aku cuba baik dengan semua skim yang ada x kira la yg pandai atau yang bodoh. Tapi aku rasa penat, penat dengan manusia yang nak naik tapi pijak kawan2. Budaya mengipas n menjilat ni. Sungguh tu bukan aku. Kalau orang x kenal aku pun x jadi satu masalah janji kerja aku terlaksana siap. 

Bawah aku ada lebih kurang 23 orang staff. Banyak kepala lagi banyak ragam which is aku rasa benda ni paling susah nak manage. Assistant yang ada pun tidak la membantu, beban kerja tu banyakkkk sgt. Lepas sejenis kroni ni. Langsung rasa x semangat nak kerja kt jabatan ni, bertahan demi anak2 saja la. 

Hasrat hati nak mohon tukar penang, tapi fikirkan abg qayyum sekolah, takkan nk tukar sekolah. impian dia pulak nk jadi pengawas dah dapat. Takkan nak kecewakan dia. Tengok la macam mana. Semoga Allah bantu.

No comments: