Tuesday, September 14, 2010

Habes sudah mud raya..

Hi alls..masih bercuti raya ke awak2 sumer? Jadilah employee of the year mcm saya tahun ni. Monday dah start keje, tp tupun lambat masuk sebabnya baru sampai dari kampung. Tak tau la apa silapnya tapi highway memang sangat banyak kereta. Susah la nak find out trend balik kampung sekarang ni. Ikut suka2 hati je nak gerak time bila. Eventhought ramai yang cuti direct this week (13-17 sept 2010) still jam jugak di mana2 jalan pun. Penang Bridge tak payahla cakap kan, hari biasa time kabel tak meletup pun memang dah selalu sesak, apatah lagi time kabel tu meletup. Hampir terputus perhubungan ke Penang, kalau nak harapkan ferry tu..huhu tak tau la nak cakap. Raya tahun ni, hambar jer. Nothing interesting selain dapat menggembirakan hati kanak2 dengan memberi duit raya, besides duduk je rumah dan tunggu orang datang beraya. Rutin setiap tahun yang diamalkan oleh abah & mama saya. Selalu buat kitaorang hangin, yela tahu la kawan2 dorang ramai nak datang beraya, as anak mithali kitaorang kena la tolong2 apa yang patut.

Saya rasa walaupun tak banyak tp ada jugak orang yg g tengok wayang time raya. Same goes to us (reffered to my sis, cousin & niece) yang pegi tgk wayang on the 1st raya. Tapi malam la after semua dah redha. Kitaorang decided to tengok wayang sebab dah bosan sangat. Nak pegi beraya memang tak la kan, sbb saya pun bukannya ramai kawan kat penang tu. Kalau ada pun masing2 sibuk beraya. As suggested, kitaorang tengok cerita piranha bak kata si nabil (cousin) tak mencabar la citer tu. As for me, nak tengok citer yang lite2 jer untuk gelak2 sbb time keje je mesti tension kan taknak la tengok citer berat2. Tapi agak ganas la citer tu..bukan manusia yang mengganas tapi ikan2 piranha ni. Muka memang menakutkan, sangat jahat! Pastu byk la minah2 salleh yang pakai bikini duk goyang sana goyang sini akhirnya jd mangsa piranha2. 2 setengah bintang dari 5 for this movie.

Sypnopsis:

Piranha
In Lake Victoria Arizona, a tremor causes the lake's floor to open, setting free scores of prehistoric piranhas. Every year the population of sleepy Lake Victoria explodes from 5,000 to 50,000 for a single, wild weekend - the 4th of July. Lake Victoria sits in the crater formed by a prehistoric volcanic eruption, and when earth tremors tear open a crack in the lake floor, all hell breaks through. Piranhas - a million ravenous, razor-toothed monsters, unchanged since the dawn of time. Unstoppable killing machines acting blindly under one primeval impulse: to hunt down anything that moves and strip it to the raw, bleeding bone.

Classification: 18
Genre: Thriller / Horror
General Release Date: 02 Sep 2010
Running Time: 1 Hour 19 Minutes,
Distributor: Nusantara Edaran
FilemCast: Christopher Lloyd, Elisabeth Shue, Jerry O'Connell
Director: Alexandre Aja


Ni la piranha yang ganas giler tu. Tapi yang peliknyer, dia makan tak abes, separuh2 jer. Ishhh3x membazir. Ok cukuplah cerita pasal piranha yea.

1 comment:

Anonymous said...

melihat 2 gambar sebelum itu aku mungkin sebab tu pirana tu mkn tak habis..hahahaha