Thursday, April 5, 2012

Baby ku kurang gerak..part II



Salam alls..ni sambungan dari entry lepas. Ok, start dekat when i was admitted at 3am di Hospital Tuanku Jaafar. Masuk la wad..sepatutnya duduk 1st class la, tapi disebabkan penuh, saya pun diberi duduk wad 2nd class. Which actually tak nampak beza pun 3rd & 2nd class tu. Tak kisah la lagi ada few hours je nak pagi. Sampai je wad, misi check la tekanan darah la then terangkan procedure dalam wad tu. Misi India ni ok la..xde la kuang hajau macam misi melayu masa pendaftaran tu. First check denyutan jantung baby, ok. Then salin la baju pink tu menuju kat katil. After few minutes doc pulak datang check. Doc ni pun very nice polite jer. Dia cuma tanya hows the condition. I said ok la baby pun dah bergerak2.


So...try to sleep dengan nyamuk2 yang berterbangan. Mamai2 jugak tido, kejap terjaga kejap termimpi. (ha tengok baby ni sekarang tengah menendang ummynya). Pastu pukul 7am je lampu semua dah kena bukak terang benderang. Perut ni tak payah cakap la punya la lapaqqqq. Sampai je breakfast bihun org sakit dgn air milo tak rasa gula terus je saya telan. Adoi..lega la kejap. Then, nasib baik cerdik bawak novel dapat la isi masa terluang. Tapi ada la jugak terlelap kejap sbb malam tu tido tak betol.


Dah ke kanan ke kiri duk pusing2 golek2 tas katil spital tu, (tanpa mandi sebab datang sehelai sepinggang) doc bersama rombongan yang lain pun datang. Check, dia tanya la baby ok ke dah gerak ok ke. Then dia cakap lepas check jantung baby, u boleh discharge la. Hehe bestnya boleh balik umah sambung tido.


Saya pun ckp kat my hubby, datang la masa melawat nti pukul 12.30pm boleh saya mandi n gosok gigi pastu boleh keluar. Tapi tunggu punya tunggu suami ku tak sampai2. Hubby orang lain2 dah meluru2 pegi kat wife dorang. Ye la suami saya kan keje, last2 saya pun amek keputusan tak payah mandi la lap2 badan jer tukar baju terus. Dekat luar nih...hujan lebat angin menderu2 kilat guruh sabung menyabung. Sampai basah la katil saya tu. Saya pun pegi la berjalan2 dengan mata kelabu yang tak pakai spec / lense. Dah siap2 tukar baju, tunggu hubby datang pegi dapat kan surat boleh keluar wad, then bagi kat nurse barulah boleh discharge.


Macam tu la alkisahnya kena admit sehari kat hospital yang macam berhantu tu. Patutnya dorang kena laksankan 5S la..baru tersusun, ini ya Allah beg doctor pun bersepah2 kt bilik takde locker ke lemari ke. Sian dorang...lepas tu misi yang perangai macam 2 hekor tu elok la pegi kursus khidmat pelanggan. Jangan nak kurang ajar sangat dengan pelanggan. Kita ni dah la risau, ada yang sakit nak beranak lagi la stress. Dia ingat dia punya stress je?? Kalau macam tu elok pegi kursus pengurusan stress.


Hari ni dan semalam dah selamat masuk keje. Bos2 concern lak, tanya pasal kena admit wad. Hehehe baby saya ni berdrama la, sekarang dia dah aktif bergerak2 dah. So tunggu la bulan 5 nanti kat mana dia nak kuar. Hopefully sempatla balik ke Penang disebabkan pengalaman di Hospital Seremban yang macam gampang. Sampai ke sudah tak dapat 1st class. Nasib ada certain misi yang baik dan tak annoying macam mangkuk tingkat 2 orang tu. Takde lah sakit hati sangat.


Ok la nanti sambung citer lain pulak yer...

No comments: