Friday, January 8, 2010

Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Rindunyer blog..lama x on9..ni pun ade cket kesempatan jer, tp malas nak celoteh panjang.
Dengan kuasa Allah S.W.T aku bersyukur sgt2 sbb mmg sgt miracle aku ditawarkan jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 (Kontrak) Lantikan JPA dan ditempatkan di Kementerian Dalam Negeri (KDN).
Memang x sangka langsung sbb interviewnyer mmg cam hampeh dan aku asyik kantoi jer. Tp mungkin da rezeki aku nk melarikan diri dr Bomba. Kat KDN xtau lagi aku akan tercampak kt mane, JPN ker? Imegresen ker? Polis ker? Penjara ker? Just wait n c la..harap2 dalam semenanjung jugak la, jgn la sampai ke sabah srawak sudah..
Kawan2 pun da baru..ofis baru, environment baru..erm ape lagi yg baru?? New life, new year 2010, new spirit and more effort..hardworking...Sedih gak tinggal kengkawan kat bomba tp this is cycle of life..Harap2 lepas ni xde da org yang dengki dan busuk hati. Takde dah org yg memberi dan mengungkit kembali, takde dah org yg suka amek tahu pasal org.
Me myself, be a good Boss to my staff, insyaAllah..dont descriminate people..we r human being..mmg kdg kala tak perasan tp kena be careful.. Jangan lupa diri dan asal usul, jgn buat AMIK KESEMPATAN kat org (as someone labelled me), jangan sampai org yg mengaku sedara tp sebenarnya kutuk dan descriminate anda mcm duri dalam daging. Memang tak nampak tp sakit dan kecewanya rasa Allah sj yang tau..Tarikh keramat lapor diri di Auditorium JPM pd 04012010 (Monday) at 9am...Thanx Mr D kesayangan saya yang selalu menyokong dan sentiasa berada dibelakang saya. I appreciate it so much..

No comments: