Tuesday, October 11, 2011

rezeki lepas raya..

hi alls..lama sudah tidak menghapdate blog..malas rasanya..since raya haritu la belum update. mud tertangguh-tangguh ler..btw so many things happened. ada yg best ada jugak yg x best. wlu mcm mana pun, insyaallah dan Alhamdullilah yg teramat sangat sbb saya dan hubby akan dikurniakan cahaya mata x lama lg. alhamdullilah syukur. sebenarnya kami x plan pun. tapi sudah rezeki kan. tp saya x officially scan the baby cuma estimation oleh doctor jer mengikut kiraan last date of period. insyaallah dah masuk 8 weeks kandungan baby dalam perut ummy dia :) as usual, depends on person ada yg alah teruk ada yg x rasa apa2..for me..im not dat bad tp mmg rasa la morning sickness tu. pagi2 pulak panjat bas pekerja pegi keje. mau x pening. sampai je ofis terus wek wek la jawab nya. walaupun belum makan tp wek wek angin la...

bab makan pulak..memang x de selera sokmo. tp kalau kena selera memang banyak le yg ditelannya. macam mana saya boleh check?? since lepas raya haritu perut ni asyik x sedap jer. cirit birit pastu berangin menyucuk2..ingatkan silap makan lepas raya haritu. dah 2 weeks mcm tu ckp dgn hubby mcm nk try beli pregnancy test la. dia pun x byk cakap terus belikan malam tu. tapi saya tak buat dulu sbb org cakap early in d morning time bgn tidor tu urine lebih accurate. so sebelum pegi keje tu saya buat. berdebar tunggu result. tengok2 alhamdullilah 2 line. senyum meleret la saya. pastu terus kejut hubby suh tgk test kit tu..pastu dia pun senyum then kiss n hug me. :) im so happy..

haha alkisahnyer..pastu start le mabuk2 saya..tp x dela teruk sgt. loya2 biasa tu..biasala kan..bak kata my best fren yg baru melahirkan tu..itulah pengorbanan seorang ibu. hari ni jer (11/10/11) dah 2x muntah...owhhh tanpa sedar usia perkahwinan kami dah 7 bulan :)

alhamdullilah ya Allah..k la alls...jumpa lagi next update..doakan keselamatan kami..

No comments: