Monday, April 8, 2013

Trip To Hatyai 1

Assalammualaikum..

Selepas memikirkan entry yang menarik to share, akhirnya, i chose my previous trip to Hatyai. This is my first time y'alls i pegi ober the sea. Even not so far, but we enjoyed. Asalnya, we follow the PERISMA's trip. Memangdangkan the chief adalah my orang kampung dan agak happening la. Berapa hb dah tak boleh ingat tapi dah ke penghujung tahun 2012. Anakanda tercinta kena tinggal dengan atuk & nenek. Sekarang ni jangan harapla nak tinggal, dia dah knows everyone kan.

Dari Seremban bertolak ke Bukit Kayu Hitam, Kedah. Sampai ke Bukit Kayu Hitam, our trip pun bertukar bas persiaran masuk ke Hatyai. Sampai je ke Hatyai terus kita orang di bawa ke Nora Plaza. Which is sebelum tu i alls dah survey2 and definately right, barangnya agak mahal kot. Tapi bila dah tengok barang yang kiut miut susahnya nak menahan nafsu dari membeli ni.



Grab jugak la few things for souvenier. Sebab tak tahan those elephant was super duper cute and i'm so like makcik makcik kan? maybe sebab pakai cermin mata kot. Selepas 1 hour di Nora Plaza, kami pun terus pegi hotel yang ditempah Kosit Hotel, jauh sikit dari pasar malam yang famous kat Hatyai tu. Tapi not a big deal la sbb kat sini bersepah tuk tuk yang mana sekali naik bayar 300 baht. If im not mistaken la..ye la benda dah lama dan i alls dah kurang ingatan.

Tengahari tu memang lapar gila, selepas relax2 & bersihkan badan, we have our own sweet time. No rushing, semua buat plan sendiri. Tak lupa juga time ni ada je la yang plan nak berurut dan tiger show ke thai girl show ke. Whatever la..So kami pun jalan2 mau cari makan la. See da pixxa ya.

 Seronok nampak naik tuk tuk yang sangat sempoi ni..

 Kai Tod Daycha (Ayam goreng Kai Tod)
 Romantika di Amour (kesian tak de orang tolong snap pic)

Selepas makan2 we went to Pasar Besar pulak, ape ke nama tah dah lupa. Kat sini tersangkut berpuluh2 ribu baht selesai sebab hubby membeli barang barang kiriman kawan kawan. Tension mak.
Malam tu pulak kitaorang reround pusing bandar. Ado pasar malam, beli jugak la souvenier. Tak terambik gambar sebab ramai sangat orang & rasa macam nak demam selepas makan ayam kai tod ni. HUHUHUHU Pegi la cari panadol kat kedai 24 hours. Rupanya panadol tu kat sana ialah Sara.

Depan pasar (tension mak laki amek gambar sekerat jer)

Pasar Besar yang jual macam-macam benda


Sa Ra = Panadol
Hatyai Nite View (masa ni tengah lemau tak sihat)


 Dalam tak sihat tu i alls & hubby sempat jugak gi foot massage...huhuhuhuhuhu siok la jugak..Btw, panjang sangat pulak entry ni. Full of pictures. Continue in other entry la next cerita. ya.. see ya...





No comments: