Friday, December 4, 2009

::Pearl of The Orient::

On the 17th December 2009, we (Miss F + Miss N + Miss D) are going to my hometown yang terkenal dengan mutiaranyer tp takde mutiara pun for 'jalan-jalan' + 'makan-makan' + 'soping-soping'. We'll stay at my parent's house for 2 days and 3 nights at Kg Melayu, Air Itam. On Sunday, early in the morning before subuh, dah kene check in sbb flight kalau tak silap pukul 7am. We've planned so many things and so many places to go tengokla nanti sempat ke tak. Penang sekarang pun sangat la crowded with pelancong from local and overseas. Sangatla meriah dengan Pesta Pulau Pinang yang aku sdiri da lama tak pegi. Anyway ni adalah list (yang telah di brainstorming) places to go :-

1. Pesta Pulau Pinang

Kat sini ade la jual2, kdg2 ade konsert, games pun banyak. Dpt info tahun ni bayaran masuk RM3 for adults & RM1 for children..
2. Batu Feringghi

Steak House

Miss N teringin sangatle naik ni..Ade berann??

Night Market Bt. Ferringhi

3. Queensbay Mall


Leh la soping2 kat sini, takpun lepak2 kt tepi Pantai Seagate

4.Pagoda @ Kek Lok Si (picture nyer byk yg aku dpt tp mcm xbest jer nk semakkan blog aku dgn picture cam tu) Aku just nk bwk my fren jalan2 kt tempat jual2 baju tu, tak la sampai naik temple tu...huhu

5. Padang Kota Lama @ Fort Cornwallis

Lepak makan rojak 101 tepi laut


6. Padang Kota Baru @ Gurney Drive


Gurney yg cramped with cars

7. Penang Hill


View from Penang Hill

8.Chowrasta Market

Pasar Basah


Macam-macam barang merepek yg dijual


10. Youth Park (Taman Belia) + Botanical Garden (Waterfall)



Itu baru tempat yang nak pegi, belom tau lagi apa aktiviti kat sana lagi. By the way, ni pulak suggestion makanan yang nak ditry.

1. Char Kuey Tiaw (Snake Temple)

Original Sany Char Koey Teow (but i dont like tauge)

2.Nasi Kandar Kg Melayu

Sehingga menjilat jari

Haaa..siap ada contact no lagi tau

3.Cendol


Famous Cendol

4. Roti Canai Jalan Argyll


Roti Canai Longkang yang selalu buat Boss aku terliur bila teringat..hehe

5. Roti Bakar (Telur separuh masak)



Favorite aku nih...nyum3

6.Laksa? (Wlupun aku x mam laksa tp kawan aku nak rasanyer)


Erm..macam-macam lagi la yg difikirkan dan mana yang sempat untuk dijelajah.
Amacam terliur tak? Hehe By the way, just wait for new update, mane kah tempat yang sempat dijelajah oleh kami = The Gurldikss..ahakKksSss huhu..
Penang here we go!!!!
p/s: thanx for the picture (taken from people's blogs)

3 comments:

Queen Anne said...

wahhh cant wait to go Penang!!
the gurldikss will rock Penang!!wuhuu

Zie Idris said...

farah.....awat ang boh gambaq2 y leh wt aku terliuq....sedap nye...kwn2 mai png..suma y appear tu sedap2 belaka...dijamin x rugi ma....

farrah said...

ha..saja la nk attract kawan & diri sendiri..aku pun xsabaq nk balik, xtau la sempat ke tak nk belasah semua.. hehe