Salam,
First day of March, kejap je kan? Tak terasa masa berlalu sgt cepat, rasa mcm baru je semalam celebrate new year kat umah bersama2 housemate..kuang3x Cuti CNY xde yang menarik sbb 'ongkos' pun kurenggg, bkn aje kureng malahan kdg2 xde terus. Sabar je la kan? Cepat2 la end of March insyaAllah 'ana' org kaya lahhh..hehe (selingan: mata saye sgt ngantok + mls sgt nk keje arinei).
Last saturday, my best fren's wedding la. Everything goes well, saye blk bersama2 Mr. D saye. Mula2 tu cuak gak takut mama tanya mcm2, tp alhamdullilah semua ok jer. Abah ok mama pun ok, tp xtau la klu blakang saye mama ckp yg x best kan.
Schedule sgt ketat, tak dapat nk jalan2 mcm bawak Cik D & Cik N jalan kt penang aritu. Tp yang penting kitaorang round Island. Kuangx3 bunyi cam best je kan? Tp tak best pun, adik2 xjoin byk je plan dorang, parent pun ada gak program sendiri. So saye & Mr. D saye je la yg round2 kt penang. First skali after pegi kawen Hidayah, terus siap ktorg kuar. Tak de pape plan pun, pastu tetibe die ckp nk g Queensbay Mall, bukan mau soping2 ar, just g amek gambar dpn tu jer, kire mcm da pegi la kan. Pastu terus gi Balik Pulau, jumpa kwn Mr. D di balai bomba sana la. Borak punya borak, terus plan nk g Bt. Feringghi ape lg night market la.
Klu perempuan mesti teruja nk beli benda2 kecik yg fancy2 such as table's decoration la, handbags, souvenier, baju2 tp klu lelaki mesti nk singgap kedai jual DVD kan. Bayangkan, 1 kedai je average at least 15 minit, mula2 best la saye same2 teruja pastu da lame2 aduhhh penatnyerrr..da la sgt crowded, ramai org, panas lak tu kt penang. Saye da mcm org minyak da..Mr. D jd sgt teruja, ada la dlm 10 movie die beli + DVD video clip lg2 ni la. Balik umah sampai pun dlm pkul 1230am. Kat penang sgt meriah time ni, tambah pulak ada pesta Cap Goh Meh (dunno whether spelling betol ke tak). CGM ni yg saye tgk dorang campak2 limau kt laut, untuk mudahkan jodoh bg yg bujang. Lebih kurang cam tu la. Sampai je umah lepak2 wif sister kt beranda umah sampai la 3am br nak msk tdo. Saye ngan Mr. D tdo berasingan yea, jgn slah sangka ehhhh..tak baik tauuuu..
Pastu, next morning mama goreng bihun for bfast. Bas ktorg pukul 10am to KL. Boring kan naik bus? berjam2 tp akhirnya alhamdullilah sampai. Semuanya in a good condition.
Monday?? Sgt malas nk pg keje, sampai staf pun tegor nampak muka saye cam org sakit. Ha3x memang sakit, sakit orang pemalas mcm saye ni. Nasib bek bos xde, ok la cket. No rushing2 relax aje..Duk mengarang2 surat sambil berblog..hehehe sorry boss!!
K c yaa..
2 comments:
wah wah wah..naik bus rupenye
ingat naik kete MR D! hehe...
pic dayah kawen mane??tarokla..
cik queen, i baru bace ur comment. By the way dah upload, u tgk la..
Post a Comment