Monday, March 15, 2010

OPS Unit Khas Bergerak Sabah Part I

Huh..tekejut last2 minit boss suruh pegi sabah ikut operasi bergerak. Bukan kat Kota Kinabalu yer tp kat Keningau. Memang sangat cuak bila dapat tau pulak kena pergi sorang2 ke sana. Aiyookk lama sudah saya tak pegi Sabah, pegi dulu pun berteman ngan Raja Hazrina & the gang. KK pun x sempat explore, kali ni kena pegi sorang..huWwwAaaaaAaa...

6hb March 2010

Lebih kurang pkul 12tgh ari mintak tolong ausmate ku Cik Dahlia untuk hantar ke airport. Ni pun tragedi gaks..hehe memang sgt suspen bile Cik D terlepas simpang nak pg terminal..hua3x aku sgt la cuak, apetah lg yg memandu kan, cik huda ngan cik aini kt blakang cube menenangkan. Dah la takut lewat aku belom check in lg, tetibe lak kete cik D temperature nyer naik daaa..pastu ditambah lagi ngan sesat. Mau tak mau, terpaksa la ktorang tahan kete polis tanya cemane nak g KLIA hahahaha..lawak, polis pun gelak..tp alhamdullilah sampai gak airport, jgn terlepas flight sudah..

Sampai je kat airport KK (Kota Kinabalu International Airport) En Abdullah dari JPN Sabah yang jemput. Suspennyer pegi sorang2 kan..uhukk3x Terus check in kat Imperial Boutec Hotel dkt Warisan Square bersebelahan dgn Centre Mall. Petang tu jalan2 la kejap kat Centre Mall tu cari makan, last2 KFC la jawapannyer. Kawasan situ betul2 dlm town, dekat jugakla dgn Pasar Philiphine, kawasan apartment Api-Api..Sok tengaharinye pulak gerak ke keningau.

7hb March 2010

Pagi tu breakfast di hotel, sedihnye la breakfast sorang2. Pastu pikir2 ape lg nak wat sementara nk tunggu lepas zuhur? Erm..jalan2 je la kot, cube mencari direction Pasar Philiphine. Yep sy jumpa selepas berjalan kaki beramai2 bersama mat2 & minah2 saleh. Hehe pastu kene marah ngan Mr D saya sbb jalan sorang2. Pastu mane de teman nak jalan sama..die ckap kat sana bahaya la sorang2 org sana pelik. Memang la saya rasa cam alien n lain dari yg lain tp saya boring la dalam bilik hotel sorang2 :(

Dalam pukul 2 ptg cam tu, dtg la cruiser JPN jemput kt hotel. Aku pun berkenalan la dgn 4 org. Abg Awg Danan, Kak Sity, Kak Dyg. Zaleha & Ita. Janggal la mula2 kan, tp dorang ok jer. Bertambah lg la kawan aku kt facebook..hehehe Pastu perjalanan ke Pekan Keningau lbh kurang 2jam dari KK. Time on d way ni, ada 2 benda yg aku notice agak menarik la:-
1. Tarikan Graviti yg sangat kuat di salah satu kawasan (perjalanan dr KK ke Keningau) Bile pemandu free kan gear kereta yg tgh nak turun bukit tu, daya tarikan graviti menarik kereta ke atas dr arah bertentangan. Taksub saye tau. laju plak tu 40km/hour. Memang tak ade kt tempat lain. Menurut kepercayaan mrk (ewahh) bas besar sekalipun mampu ditarik oleh graviti tersebut. Subhanallah kuasa Allah SWT.
2. Berhenti amek gambar kt Banjaran Crocker. Bukan ape yg menarik pun, cuma teringat masa belajar Geografi time secondary scul tu kan ade ckp2 pasal banjaran crocker. Bangganya aku pun da sampai tp feel nyer masih biasa.
Done! Sampai ke keningau dlm pukul 5ptg mcm tu la. Terus check in Hotel Central (hotel budget je kt pekan kecil), boomm terus aku mandi sbb pening nye kepala perjalanan asyik nek bukit turun bukit je. Dah la duk seat depan, huhh pening2. Lepas Maghrib dlm pukul 7 pm ktorng pun kuar makan ramai2 dan dibelanja oleh Hj Noor Zain org kuat JPN Sabah. Heehehe dan terus balik tdo sambil menyaksikan Raja Lawak akhir...
Next day next story la yea..mau balik keje nih..
To be continue...



No comments: