Thursday, August 12, 2010

ngantoknya..huwarghh..

Kat minda ni terngiang2 lagu raya. Ishh3x baru 2 hari puasa, dah berangan nak raya. Bosan la kat ofis time lunch, karang berkumpul jumpa kengkawan ada pulak bahan gossip nak dibincangkan. So, baiklah duduk menganga kat workstation masing2. Staff yang lain semua dah ternganga tido kat tempat dorang..hehehe saya tak boleh la nak tido kat tempat tak selesa ni, kalau bawah meja ok tak? Huhh tak bestnyer tak de bilik sendiri, jeles kat Suwaibah, boleh golek2 dlm bilik time2 pose ni. Dia dah mengoffer saya untuk sama2 bergolek di biliknya, tapi seganla..bek lepak dpn pc je tunggu pukul 2. Hari ni beria bawah magazine wanita & pengantin. Konon2 nak baca tapi cam segan la pulak En Ruslan tengok. Kang dia ingat saya desperate nak kawen. Walaupun sememangnya ia..huhuhu

First day puasa, saya dah keluar berbuka dengan Mr. D. Kat mane?? Mamak presint 9 je..hangin & buat terbantut jer nafsu makan. Last2 saya makan roti sardin tu pun separuh je.. :( macam nak protes tapi sian orang tu datang dari jauh sebab nak berbuka sama. Mr D cakap time berbuka takleh terus makan yang berat2 sbb nanti perut terkejut. Iyela..perut saya ni memang biasa terkejut2 ni, nak2 time balik kampung..nasib bek perut xde heart attack..hehe Tapi pas dah jalan2 kat Mines, Mr D bawak saya pegi makan lagi. :)) kali ni makan nasik la..terus bersahur la gayanya..

Cakap pasal balik kampung ni, rasa macam tak dapat cuti jer. Maybe cuti sehari je, 1 day before raya. Early in the morning, flight pukul 0650 am. Malas nak tersangkut dalam jem jalan raya yang memenatkan. Lagipun, tiket tak mahal sgt, kire cam okla dari nak bersusah-susah nek bus / tumpang orang.
Then raya ke3 balik Putrajaya kot, sbb boss cakap die nak cuti lama sbb ada ghatering kat kampung. Huhuhu indirectly i know that saya tak boleh cuti lama. Tak kisahlah, sebab saya spend cuti for my engagement nanti. As long as dapat bersama di pagi raya dgn family pun dah ok.

Ok, now saya nak fikirkan menu apa nak berbuka petang ni yek? Agak2 Cik D masak tak hari ni? huhuhuhuhu Malas la nak pegi bazar ramadhan kat Presint 2 ni, sbb bukan nye sedap sgt pun. Masak lagi best save budget, puas hati, kalau tak sedap pun mesti telah jugak sbb takkan nak complen masakan sendiri? huahuahua Cari idea nak masak ape nih..

No comments: