Dalam nak menyambut ramadhan, ramai yang dah rancak bershopping baju raya. Tak ketinggalan la anak dara manis 4 orang ni. Huhuhu saya dan hausemate ler. Hari sabtu ktorang pegi ke jalan TAR untuk cari baju raya, tapi yang dapatnya cik dahlia sorang je. Baju mahal yang vogue gitu. Saya sebenarnya tak rasa nak beli baju raya pun sebab tengah konfius memikirkan baju tunang yang masih kelam2 lagi tarikh sebenar perancangannya. Kaler ape pun masih samar, ada tema ke tak pun belum ditentukan. Saya tengok Mr. D tu relax jer, jadi saya pun relax la malas nak beria2 kang tak jadi pulak.
Baju untuk tunang ni biarla simple but nice. Yang pastinya, ia akan dijahit oleh ibunda saya yang tercinta, memang pakar menjahit segala pakaian. Lukis je fesyen apa yang saya nak, pasti jadi punya. Thanx mama. Tapi cukuplah sekadar baju kurung modern yang biasa2 aje supaya tak nampak sangat formal dan boleh dipakai ke majlis lain. Sekarang ni ada dua pilihan warna yang saya agak mama dan abah takkan setuju, termasuklah Mr. D saya.
i) Warna Hitam & Silver. Kain Lace Hitam, dipadankan dengan lining silver (satin) dijadikan baju kurung modern. Tudung kelabu & veil silver/kelabu yg lite2 jer.
ii) Warna Blue Black/Biru tua/Biru korporat & silver. Masih lagi kain Lace sbg pilihan, dengan lining silver, tudung masih yang sama dan veil ada sikit2 warna silver & blue black.
Ok tak? Any opinion from kawan2 yang bijaksana? Saya sangat konfius ni. Patutnya mintak pendapat my aunty, seorang mak andam / pemilik butik kawen. Tapi, rasanya tunang je jadi sy nak yang simple2 je, lagipun family Mr. D memang sangat simple dan sempoi jer. So, saya ada lagi masa untuk fikirkan yang terbaik dan berbaloi. Kawan2 faham kan maksud berbaloi tu? Huhuhu
By the way, saya nak kongsi dengan kawan2 keadaan di Sogo masa saya pergi tu. Memang tak shopping langsung & tak kuasa nak shopping. Saya hanya beli sebijik bantal tido yang sangat sedap untuk dibuat tido. Hehehehe
Jom..




Huhu..beginilah huru haranya di jalan TAR..macam mana nak shopping, memang penat dan tak berbaloi..jadi, silalah amek cuti 1 / 2 hari untuk bershopping supaya tak bertembung dengan umat yang ramai ni..
Chow cin cau...
1 comment:
waaa...pose pom blom start ag...heeee
Post a Comment