This is our uplanned honeymoon story..Haaa..macam mana jadi cam tu? sebab tetiba rasa nak pegi jauh dari segala masalah. Kita orang plan untuk pegi 1st honeymoon. Boleh pulak kan honeymoon 2 3 kali? At first, macam nak pegi Tioman Island then mintak tolong kawan Hubby to find for a suitable honeymoon package memandangkan org tu duduk Mersing. Sayangnyer..fully booked sbb date yg ktorg pilih tu time public holiday. Ya la kan 1st Mei.
So other choice is Pangkor Island. Luckily ada lagi chalet yang kosong. So, early in d morning at 11am (as my Hubby interpret the early la...) baru gerak keluar dari seremban. Ikut jalan lama kay. Memang saya sgt lemah bab2 ikut jalan lama ni. Tapi orang cakap nak ke Lumut / Manjung baik ikut jalan lama. Watever la tapi still sangat bosan. Ye la of course la kita check in on 2pm kan tp 3pm still sesat sampai ke Bagan Datoh. Bila wifey cakap bagi direction tanak percaya. Muka saya memang masam tak hengat punya la..Sian mr. hubby saya..
Last2 pukul 4++pm baru sampai Manjung. Stop for lunch (lunch??) then call my aunty dkt Manjung. Pastu chit chat chit chat...pukul 7pm jugak la masuk Pangkor..erm...dah sibuk pangkor skrg. Sampai je ktorang terus sewa moto for 2 days. Mula2 itu apek arrr mintak RM80 tau..selepas di kaw tim2 oleh Hubby, dapat RM50 /day..hehehe bagus2 itu sudah save budget. Dengan beg2 tu kita orang angkut nek moto macam la pandai sgt jalan kat sini kan. Tapi for sure mmg tak akan sesat la.
Sampai la tempat kita orang stay dgn D'Senja Beach Resort kot. Dekat dgn laut tp frust sikit tak dapat bilik yang berdepan dgn laut. Okla..tp cuaca kat sana asyik hujan jer. Btw we had a great time together :) mandi laut, pusing2 pulau naik moto kapcai & others la..Sembang banyak pun tak gunakan?
Ni ade sikit pixxa untuk tatapan u ollss...Mana tau pas ni ada yg nak pegi Pangkor lak kan..
Pixxa nakal dari Mr. Hubby
Marina Island With Love
Clear water Pagkor

On the way back..sayonara Pangkor Island
On the way back..sayonara Pangkor Island
Tired and exhausted pose from me..
So see ya in the next entry..
No comments:
Post a Comment