Kehidupan rumah tangga yang mencabar. Alhamdullilah setakat ni saya dan hubby get through well walaupun ada sedikit goyah. Al-maklumlah, saya berkahwin dengan orang yang pernah berumah tangga. Sedikit sebanyak hal2 yang terjadi ada yang mengguris perasaan. Suddenly orang lain merasa terancam dan iri hati atas kebahagiaan kami. Saya dimaki hamun dan dikutuk bagai nak rak. Walaupun panas telinga saya bertahan juga. Nasib baik ada ibu dan bapa mertua yang memahami dan menyokong saya. Adik-adik ipar pun very supportive, thanx to all. Bak kata Cik Nadia, "i'm well educated, jadi saya tak layan benda2 remeh dan iri hati seorang janda yang gila talak macam tu" ya..u are rite cik nadia parents kita tak ajar pun kita bergaduh atau mengata orang sesuka hati. Orang yang kurang didikan je yang cakap bukan2 pasal ciptaan Allah kepada orang lain. Alhamdullilah..semoga wanita itu diberi petunjuk..Amin
1 comment:
farah, we are in the same boat.
cuma sy blm dpt yakinkan my parent how serious we are.
if farah blh share & bg tips ckit nak buat mak ayah kite yakin dgn hbgn kite even pilihan kite org y pernah berkahwin sebelum ni.
thanks.
~nur~
Post a Comment