Di saat ni teringat my ex-boss di Jab. Bomba. Selalu cakap macam ni bile org betah cakap die. Boss memang terbaik la. Pastu semua senyap tak melawan. Ingat best ke jadi boss, tambahan pulak bile dapat staff degil bak kata org penang ketegaq. Alkisahnyer, saya hari ni memang agak panas telinga bila kuiri sorang staff ni punyer cuti. Bukan ape, to be fair kita buat la jadual cuti untuk Raya Haji kan? So that, boleh lah pilih awak nak cuti sebelum ke selepas. Janji semua dapat cuti. Bukan lah saya ni kejam sangat sampai tak bagi cuti. Walaupun saya tak bercuti di penang tahun ni, saya still bagi orang-orang lain cuti. Enjoy ur raya la kan..tapi si mamat ni sudah tersentap die ingat saye yang dengki taknak bagi cuti. Pastu siap cakap lagi nursery tutup anak takde orang jage. Habis ur wife mane? Orang lain pun ade anak jugak, tapi consider la kene ganti-ganti kan. Nak habis kan cuti ganti la, pastu nak cuti rehat la..total 4 days, pastu raya hari rabu. Dah tentu la die nak amek isnin & selasa then khamis & jumaat. Tak adil la..orang lain tak sibuk pun nak cuti. Orang lain raya sehari jer.
Yang menambahkan bengang di hati ni, die siap gi tanya cc..
' cik farrah je ke yang boleh lulus cuti?'
I nak tanya u guys..ape maksud die tanya macam tu? Saya bukanlah nak dengki dia cuma nak berlaku adil untuk semua. Tak leh blah skali, die ketuk kertas (borang nak apply cuti ganti) tas meja saya dan cakap kat ** (former tempat keje) same kat sini pun same jugak! macam bengang la. Kononnyer admin ade masalah ke ape ke. Padahal awak yang buat hal. Patutla orang tendang awak masuk sini. Pastu amek staff saya yang rajin. Saki hati ni tau.
Pastu tergedik2 nak jugak cuti before & after raya. Mampos la kau..last2 saya sign jugak untuk 18 & 19 cuti gantian die tu. Pasni no more consideration, orang lame pun relax jer. Saya ni yang terpakse keje raya ke-4 haritu pun datang je keje sebab taknak betah & ingkar cakap boss.
Ini?? Kurang ajar nyer budak..ha ni buat saya nak ikut boss lame ni. Hang ka aku boss? Menyampah tengok muka dia ni, nasib bek leh gosip ngan cc takdela saya simpan dalam hati. Pegi la kau cuti raya haji.
I have no problem pun, kalau die betul-betul cerita die nak pegi mana, nak buat apa. At least benda basic jer nape nak cuti sgt. Nak buat aqiqah anak ke ape ke. Boleh je kita fikir cara lain untuk ganti die. Ni tak..siap memberontak depan meja saya ni. Sabar jer la..
1 comment:
Aku bosszzz...
heheee..
Post a Comment