Baru terasa ada mood mau cerita pasal majlis pertunangan saya tu. Tupun masih belum tau, stakat mana kerajinan nak mengarang. Dunno where to start to plan my big day. Semuanya nampak kabur dan menakutkan. Yes we should start from now, but still we dont have much time for each other. Masih tunggu masa yang sesuai.

Kami satu family
Tengah berbincang
Masih berbincang
Sewaktu disarung cincin (nervous gilosss)
My beloved abah & mama
Ok lets start the story. Pada tarikh sepatutnya iaitu 20.10.2010, i should go back to penang. Tapi disebabkan ada masalah kecil di ofis, tiket flight terpaksa 'diburnkan'. Saya balik on the thursday. Sampai jer penang, terus plan nak beli apa yg patut dan tak ckup for the event. First tempat yg saya n family singah is GAMA. Macam shopping complex gak, tapi kecil jer. Kat situ we bought some chocholate untuk hantaran nanti. Almost RM70++ gak la. Its okay la bukan selalu kan. Next kita orang (abah, mama, fadhila & elina) terus ke butik my aunty untuk tengok veil & accessories yg sesuai untuk saya. Pastu confirmkan pelamin dan dulang hantaran yang kitaorang nak pakai.
Hantaran dari pihak perempuan
Inilah pelamin saye..
Jeng jeng jeng..hasil snap dr wan..
The next day, dah hari jumaat. Time ni sudah kelam kabut mencari barang yang perlu lagi. Menyiapkan dulang hantaran yang berjumlah 21 dulang. Huishh letih...pagi tu dengan adik2 n cousin puan noor amelia, keluar pegi SSF penang dan cari apa yang patut, pastu singgah rope walk cari buah2an untuk hantaran jugak. Tapi yang paling penting mesti la singgah ke 'roti canai longkang' yang sedap for bfast. Tapi frustnyer sebab lauk daging da abis, dapat cicah kuah jer + mam roti bakar (yg ade telur kat atas tu). Done. Balik rumah tolong mama apa yang patut la. Last2 hampir 2 pagi baru nak tido.
Rombongan pihak lelaki...
Jeng3x the date comes... 23 Oktober 2010 adalah tarikh majlis pertunangan kami. Pagi tu memang kepala dah tintong sebab bangun awal. Yang peliknya abah steady pulak kan. Sian abah n mama banyak wat keje. Pastu Mr. D hantar mesej cakap dorang dah gerak dari seremban pukul 8 am. Masih buat kerja lagi pagi tu, tolong2 apa yang patut. Lepas tu sorang2 jemputan datang sampai penuh rumah. Yang si bakal pengantin (saya) duk berbaju kelawar lagi. Huhuhuhu Sibuk buat keje la katakan memang tak senonoh.Pukul 3.30 pm macam tu, family sebelah lelaki dekat atas jambatan sudah. Yang paniknyer time tu mak andam n da gang tak sampai2. Punyala cuak saya ni, rasa nak mekap sendiri pun ada. Time tu memang la nak hangin kat semua orang kan. Mr. D pun rasa tempiasnya, nasib baik mereka decide nak masuk homestay n prepare ape yang patut dulu. Lepas asar baru mereka datang. Tupun belum cukup melegakan lagi...sampai lah nampak muka sepupuku cik nor afiza baru lah lega segalanya. Mekap sekejap sangat, tapi outcomenyer, ok jugaklah. Not bad dan saya suka. For the first time, mak andam (my auntie) cukur kening saya. Huhuhu sedihnyer, pastu sambil die tengah cukur tu, sambil saya membebel. Jangan cukur lebih2 saya tak suka nanti nampak macam perempuan jahat. Huhuhu
Semua dah siap alhamdullilah..tapi time tu cuaca sangat la panas. Tuhan saja yang tau dan ni lagi satu nak tambah hangin dalam badan tp alhamdullilah ok. Pastu mereka dah kecoh2 family lelaki dah sampai. Time tu berdebar2 tak payah cakap la. But still in blurr mood. Betul ke aku ni? Lepas tu mereka masuk rumah dan bincang2 la, tentang hantaran ke mas kawin ke ape ke.
Saya mesej la bakal tunang.
5.40pm
farra: kanda okay ker?
nizam: wokay jer tp gemuruh gak. baby?
farra:baby pun..dah ler panassss sgt....
nizam:sama2 laa sabo kay..
farra:okay syg..
Kita orang ni rojak main mane sempat jer nak panggil ape pun..itu la kisahnyer..sampai la mereka panggil saya keluar untuk sarungkan cincin. Time ni mcm diawang2an jer, ape jadi eh kat aku? Nak kena senyum ke sedih? Nak pandang cincin ke muka orang sarung cincin (nenek sedara Mr. D) ni? ohhh..sangatla konfius nyer..tapi buat2 slumber je la..lepas majlis suap gula, ada majlis amek2 gambar pulak. Then tukar hantaran..semuanya 17 dulang balas 21..
Alhamdullilah semuanya..selesai..dah saya menjadi tunang pada Mohd Nizam bin Yom..semoga jodoh kami berpanjangan insyaallah..amin..
1 comment:
santek pelamin u taw!! i l0iike!!
Post a Comment