Monday, November 15, 2010

Saye masuk semi Final competition The Legend of Karaoke Championship 2010..yiHooOOoo..

Salam and gud evening..Akhirnya selesai jugak itu exam dengan selamatnya. Alhamdullilah walaupun dah saat2 akhir (petang exam) memang fed up sangat nak jawab essay. Sabor jer..tapi jadi semangat balik biler mr fiance mau jemput saya balik exam dari seremban ke putrajaya presint 11. Then terus menuju ke KLCC ade expo mobile ke ape tah. Ushar2 la jugak Ipad dgn Netbook. Memang berkenan tgk Ipad tp function dia terhad la. Boleh Wifi jer, nak gune broadband sumer tak boleh. Huhuhu sedih jer..

Ok, the next day pulak saya, my fiance & 'anak2' planning nak g tengok wayang. Citer ape kite orang decide kat sana. Sebabkan bawak budak2 tu si bapa ni kene la mengalah tengok citer Cuti-Cuti Cinta. Hehe kelakar my fiance sampai nak merajuk2 tak sesuwaiiii tauuuu..tapi tengok jugak, oklah light jer citer die dan tak menstress kan otak yang sedia stress ni. Relax2 sudah.

Tapi before nak tgu the show time, kite orang singgah kat green box menempek muka jer. Tetibe ade sorang chinese guy datang. Die cakap skrg ni ade song competition. The legen of Karaoke Championship 2010...Alkisahnyer macam ni. Kita disuruh nyanyi lagu yang randomly komputer pilih. Nasib la lagu ape nak kuarkan, bantai nyanyi jer la. Kalau kuar lagu cine memang kem salam la, kalau my dear fren cik anne mungkin dia leh nyanyi. Yang saya tau pun satu lagu jer, Yue Liang Dai Biao Wo De Xin by anita mui. Tapi ape kejadahnyer, pandai pulak saya nak mengeja chinese character kan? Hehehe

Pastu after dapat persetujuan Mr. Fiance kite orang pun join la competition tu, of course la saya yg first kan. Tekan je button start tu, 'si komputer' pun random pilih lagu. Luckily saya dapat lagu Truly Madly Deeply by savage garden. Itu kan lagu masa saya tengah cintan2 monyet memang dah hafal dlm kepale hotak ni. Saya pun nyanyi dengan relaxnya..siap mereka rakam video lagi tau hehehe yeay!

Pastu the judges announce, yang saya dapat masuk semi final. Hahaha sungguh kelakar yer.. Tapi next time mungkin tak se luckly semalam. Mr. Fiance cakap, xpe you just go n try mane tau sekali terkeluar lagu aku cinta padamu ke lagenda ke tiada lagi ker...ok jugak kan..Semua ada hundred song, sebanyak 70 items lagu chinese yg lagi 30 lagu english + lagu malay..hehe lawak pulak teringat kan..Oklah tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu..

Hadiah for competition ni mencecah ribuan ringgit plus electronic gadget (handy cam) from ranger. Ape jename tah..tapi kalau bagi free amek jer la..kay la everyone..daaaaaaaa jangan lupe..wish me all the best...

3 comments:

alem said...

hehehee..gudluck.. =)

farrah said...

tenkiu mr alem.. :)

Queen Anne said...

wah!! nasib penah karok lagu tu kat KKB dulu..haha