Tuesday, April 20, 2010

3 days 4 nite

Huhu..back to work again dgn azam baru yang membara-bara. Ye la da sihat sepenuhnya kan, buat ape nak pening2 lagi. Aku nak citer la ape yg aku wat last weekend di hometown ku. Masa balik aritu aku duk seblah mat salleh & his daughter la..not a bachelor one. Mula2 malas la nak ramah2 aku duk je ngadap novel Jendela Hati wrote by Aisya Sofea. Pastu lama2 da pening aku pun tutup novel tu and temenung sementara nak sampai penang. Boleh pulak anak si mat salleh ni nak kuar g toilet ke ape ke. Time tu la bapak die borak2 sebab anak die nak kuar, aku lak duk kat seat yg hujung kt aisle tu, dorang duduk kt tepi tingkap, jadi terpaksa la aku bangun bagi anak die kuar. Pastu bapak die ckp "She will be coming back" aku pun senyum..pastu aku start la ramah2 mesra nak tunjuk la kononnyer org Malaysia ni friendly2 adanya. Huhuhu

Soalan yang simple2 jer, dari mana, budak tu anak dia ke, pegi holiday 2 org je ke..erm..banyak jugak la borak2. Dia pun banyak tanya, biasala mat2 salleh kan mmg cam tu. Dia dgn family from Burma melawat family seblah wife dia. Pastu dalam flight tu seat dorang terpisah tu yang tercampak dgn aku tu. Wife dia kat dpn dengan FIW & MIL dia. If im not mistaken, dia dari kawasan yg dekat ngan Italy, dia explain kt mana pun bukannya aku tau. Huhu pastu dia tanya aku keja mana, dah kawen ke belom, penang best tak..semuanya berjaya dijawab la. Pastu dia tanya (aku rasa sedikit sensitive la) "I heard that Msia had a serious racism problem now." erm..no komen la kan, tapi kita kan 1Malaysia pastu aku jawab la. "Not at all, we live happily in this peaceful country." Yeke? entah..pastu dia gelak jer..banyak la jugak aku borak2 ngan dia, malas nak citer sumer. His name is Chris, & his daughter's name aku tak hengat..hehehe
Masa dah sampai penang dia tanya aku "did u learn english in school?" Hey, of course la kalau tak mananyer aku nak borak2 ngan dia. Apa igt org Malaysia ni sume mengong2 ke?

Tu je la..sampai penang je abah amek la. Pastu nak jadi citer kete abah kena hentam dari belakang da..nasib bek calar cket jer tak kemek pun..

Pastu on saturday, pegi la boutique my aunty yg baru nak launch setelah beroperasi hampir 2 tahun kot. Yang tak best nye, malaun yg aku tak suka tu pun ada. Memang la orang kuat kan aku ni sapa je la. Tetamu yang biasa2 jer. Malas betol la rasa, mama n other cousin cakap si mamat tu duk perati2 aku jer. Tapi aku pandang muka dia pun tak. Bukan apa, he was my ex scul mate for one year kat penang free school dulu, aku kecik ati sangat sbb dia kawen tak bagitau aku pun. Bukannya aku jeles, aku sikit pun tak hingin dia. Aku rasa strong reason dia tak bagitau aku sbb time dia nak kawen tu, dia sgt close dgn my cousin(girl) jadi dia tak mau cousin aku tau yang dia nak kawen. Sbb tu dgn aku2 skali dia tak bagitau, sbb kalau aku tau, mesti la cousin aku pun tau kan..pastu yang membuatkan hati aku semakin kecik bila dia ckp kat my bff yang nama aku tak de dlm list jemputan kawen dia. How dare him..aku tak pernah pun kejam kat dia, aku anggap dia mcm kawan lain yg pernah belajar sekali tapi...im very frustrated..pastu cousin aku pun still baik lagi ngan dia selepas dia wat mcm tu. Biarla tu hak dia kan..she reminds me not to "amik tahu hal org ". Okay, aku akur je la. Sedih sangat2 ada cousin mcm tu, ada kawan mcm ni. So better keep silence la kan..

Sunday, jalan2 ngan family. Penat + Panas

Monday balik putrajaya nek bus pukul 1030am dan dijemput oleh 'buah hati' kat tol Jalan Duta. Thats all..erm..ape lagi eh..tu je kot..itu la citer 3 days 4 nite aku..ape2 yg menarik akan diupdate secepat mungkin..chow sin chowwww...

No comments: