Thursday, June 3, 2010

Anak Dara Lanjut Usia..apa punca ehh??

Hasil penerjahan ke blog orang, (thanx for d info ya) tetiba rasa nak mengomel pasal tajuk di atas. Lately, i was wondering bout, why this things happend. Takut juga kalau benda ni melarat pada diri sendiri. hehehe Tapi, it is still early and still have the chance to find for sumone that can take good care of me rite? Sifat lelaki kah yang memungkinkan anak-anak dara ini tidak berkeluarga, or else they have any other concrite reason to be single..
(hasil cilok kan dari blog sumone but aku dah edit sikit according to my personal opinion)

1. Lelaki zaman ini tidak bertanggunjawab terhadap diri sendiri dan mudah terpengaruh dengan gejala negatif seperti merempit,kutu rayau, mengambil dadah, dan pelbagai aktiviti tidak sihat. (Buat gurls rasa takut nak ada comitment dgn mat rempits, mat kutus rayaus & yg sewaktu dgnnyer)
2. Lelaki zaman ini tidak ada keinginan untuk belajar dan masih bergantung kepada kedua ibu bapa untuk menanggung kos hidup mereka. (erm..yg ni im not sure la sebab byk yang aku jumpa semua ok jer)
3. Lelaki zaman ini banyak yang pisau cukur , suka menipu duit perempuan. (yeah rite!! and i hate this kind of person very much. Tak jantan langsung..)
4. Lelaki zaman ini ramai yang tidak jujur dan kerap mempermainkan perasaan perempuan. (yeap! exactly rite..)
5. Lelaki zaman ini suka menzalimi kaum wanita. ( owh.. siapa tuh..? )


Itu antara pendapat yang menyokong dan ini pula kata para lelaki.. menurut mereka lelaki tidak harus disalahkan seratus peratus kerana:-

1. Golongan wanita juga ada yang terlibat dengan gejala negatif . Paling teruk ialah masalah cinta sejenis seperti lesbian dan pengkid yang mengakibatkan mereka tidak berminat berumahtangga. ( just a little kot..pada yang kurang didikan agama tu)
2. Golongan wanita ada yang terlalu memandang kepada pangkat dan harta dalam mencari calon suami. Senang cerita terlalu materialistik. (materialistik itu perlu.. tetapi kalau terlalu?? yeap! absolutely agree with the statement. Kdg2 perempuan tersebut perlu berdiri di depan cermin dan perhatikan diri sendiri. Adakah anda layak? Dapat kepuasan yang maksima guna duit orang untuk hidup sedangkan anda dungu??)

3. Golongan wanita ada yang terlalu mementingkan kerjaya yang mana tidak mengambil serius tentang sesuatu perhubungan. (aku ke? no, no, no not me)
4. Sikap terlalu memilih yang akhirnya memakan diri. ( Boleh jadi..)


So, renung-renungkan lah..

No comments: