Last saturday, on the 12th of Jun 2010, sepupu ku telah selamatnya bersanding di Kuarters Kastam, Bukit Kayu Hitam, Kedah. Congratulations to bride & groom Encik Raizul Azrin dan Cik Puan Shidah (do not know her full name, sorry new cousin. huhu) semoga berkekalan hingga ke anak cucu.
Family aku bergerak 2 kereta dari penang dan jumpa family mak tam kat R&R Gurun, minum pagi then terus gerak menuju ke bukit kayu hitam. Jumlah kereta semuanya adalah 4 biji. (poyos giler) Aku hadir bersama ke majlis tersebut dengan Mr. D. Biasanya telinga aku je yang buat-buat pekak dengan pertanyaan makcik-makcik, sedara-sedara, sepupu-sepupu..sekarang..nah rasakan...Mr. D pun terkena jugak..hehe Tapi my mom kenal kan dia sebagai anak angkat jer. Yela belum konfirm pun kitaorang nak mengikat tali ape-ape la tak kira la pertunangan ke pernikahan ke. Kalau ada jodoh adala. Tengok pada sambutan pada family sebelah mama, macam ok, tapi tak tau la kalau ada cakap-cakap belakang kan. Mulut orang mane la boleh tutup bukannya mulut tempayan kan?? Family sebelah my dad memang dah kamceng pun.
Malas sebenarnya nak kenalkan pada family mama ni, diaorang ni lain sikit. Yang tak bestnya, aku pernah dengar cerita yang diaorang ni gosip-gosip pasal aku sebab tak kahwin-kahwin. Gosip nyer cakap aku kawan ngan husband orang. Ade ke patut, memang la pernah tapi tu sewaktu aku berusia 18 tahun tau..Huhu pastu aku dah insaf sebab takut dipulang paku buah keras (faham ke perumpaan aku ni). Orang tu pun dah selamat kahwin lain, aku pun malas nak amek port. Biarlah orang nak cakap ape, janji aku dan family tau ape yang sebenarnya aku nak.
Bila kawan dengan duds, ada pulak yang tak suka. Kata pulak kita boleh cari yang lebih bagus, anak dara buat apa cari duda, lebih banyak org yang lebih baik, cari la anak teruna bujang. Bukan tak try tapi dah serik la. Aku ni kaki dating jugak masa muda-muda dulu. Banyak dah jantan gatal yang aku jumpa, siap kena raba, kena pukul, kena herdik, kena tipu, macam-macam la. Benda ni semua buat aku malas nak cari lagi. Fobia u know..
Pada yang pandai bercakap tu, nape tak rekomen je calon korang untuk aku? Pernah la satu ketika dulu (tahun lepas) ada pakcik ni tanyakan aku untuk anak dia. Tapi dia segan sebab anak dia keja kilang je, aku ni graduate. Pun tak jadi jugak. Worst come to worst, aku terima jer tapi kena makesure la orang tu mesti la yang baik, berTANGGUNGJAWAB, BUKAN KAKI PUKUL, bukan GILA BETINA, berIMAN (walau tak banyak tapi sikit mesti ada untuk bimbing aku), yang STABIL, dan ada la lagi yang lain-lain. Tapi syarat yang biasa-biasa jer. Aku ni pun bukan nya ratu malaysia nak yang high-high taste jer kan. Bab MATERIALISTIK ni lama dah aku tinggal, sebab benda tu tak menjamin kebahagiaan. Lelaki yang nakkan kita terpaksa mengaku KAYA sebab nak amek hati, sekali bila dah kahwin nanti..alamak..cukupla tu, aku lebih puas belanja kan duit sendiri untuk kemahuan sendiri. Memang la DUIT ORANG itu lebih best, tapi orang takkan saja tabur duit dengan percuma tanpa ada hidden agenda rekaan mereka. Kurang-kurang pun buat teman gi karaoke, kurang-kurang mau la raba-raba sikit, takpun teman tgk wayang boleh ringan-ringan. Huhuhuhu sudah-sudah lah yer..
Dalam usia yang makin meningkat ni (26 years tahun ni) i hope that aku jumpa jodoh aku la. Yang biasa-biasa pun will do, janji ada apa yang aku nak. Tak kaya pun tak pe, kita cari kekayaan sama-sama. Biarla sama-sama susah, so that kita akan lebih menghargai pasangan dan hubungan kita.
Renung-renungkanlah..
1 comment:
insyallah ada..setiap ciptaan ALLAH ada pasangannya..cume kite tak tau bile, mcmane, bagaimana jodoh itu ....lelaki yang baik untuk perempuan yang baik... jadi kita ni sbg wanita yang baik..terus2 la doa :D
Post a Comment