Monday, June 7, 2010

Dalam Dilema..

Dilema nya aku...semua pasal lesen yang tak siap-siap dah hampir 2tahun aku amek. Bukan apa, aku malas sangat-sangat nak pegi belajar kat Metro Driving Kampung Subang tu. Jauh tau dari Putrajaya. Memangla bukan aku yang kena pegi sendiri diaorang yang jemput, tapi perjalanan hampir 1 jam or 1 jam ++ buat aku rasa penat dan tak de mood sangat. Bukannya direct terus ke driving academy tapi siap singgah-singah la amek student lain. Tu yang tak boleh blah nya tu. Aku pun ada banyak experience pasal nak ambil lesen ni yang membuatkan aku malas + cuak nak pegi sana.
First experience, aku dah pernah pegi ceramah yang 6 jam time sekolah-sekolah dulu. Ujian undang-undang pulak, berkali-kali dah aku amek. Tak pass-pass, aku terfikir nape la aku beng sangat. Exam macam tu punya senang pun tak pass. Tapi kadang-kadang terpikir jugak yang apek driving school tu nak khianat aku. Ye la, selalunya lepas exam kan kita tunggu la abang2 & pakcik2 JPJ check exam paper kita pastu baru bagi result. Tapi, macam aku ni lain pulak, lepas exam terus je balik ke driving school, kalau nak tau result, nanti telefon kedai. Dah 6x aku amek tapi tak pass. Bapa aku memang marah sangat la. Tapi memang aku tak puas hati ngan driving school tu. Aku rasa memang la diaorang yang nak khianat aku. Yela setiap kali nak amek exam kan kena bayar duit. Lagipun result tu tak dapat kat tangan aku, kalau betul aku yang pegang then failed..then i admit la..Memang salah driving school tu la..Kali yang ketujuh baru la aku pass. Kononya, tu pun cukup2 makan. Lepas kali yang ketujuh memang aku dah tak de mood la, kena pulak time tu dah sambung belajar kat jengka pahang. L pun aku tak sempat dapat, sbb after 2 years aku still tak masuk bengkel yang berapa jam tu tah..

Pastu aku pun berusaha lah untuk kesekian kalinya, untuk ambil lesen lagi. Kali ni dapat murah hasil recommendation someone kat bomba la. Macam special price gitu kan. Aku pun pegi la ceramah 6 jam tu semula dgn adik zainal (yg poyos itu). Pastu, the next week tu terus amek test kot. If im not mistaken la. Masa amek test tu aku sorang2 si zainal tak ikut, sbb dia dah amek dulu kot. Ntah la tak pasti. I pass okay!! 49/50 lagi, so kenapa yang dulu2 tu aku tak pass2 sampai beberapa kali? Musykil kan..Okay sambung balik,bila dah sorang2 tu mesti la boring kan, pastu ada la sorang mamat ni pun amek test undang2 jugak. Aku pun tegur la sbb dia datang satu keta ngan aku, kak izan dari metro driving yang jemput so aku igt mesti time balik karang mesti kena balik sesama. Aku pun tegur la..

"Hai, lulus ke?"
"Tak lulus, dah kali ke 3 ni."
Start dari situ la, aku borak2 pastu dia ni pun ramah. Rupanya si mamat ni memang duk perati aku dari tempat exam lagi tu. Siap cakap aku poyos la duk sikat rambut depan org. Pastu siap tgk muka aku la comel ke tak. Aduhh..Dah tu last2 dia yang duk potpet2 borak. Nama dia Is kalau tak silap. Pastu siap curi no tepon aku dalam list kedatangan. Hampeh...
Time nak balik pulak, memang la satu van dgn si Is ni. Yang bertambah malang nasib aku, tukang bawak si Kamarul tu pun ulat bulu kot. Masa dalam van tu si Is duk msg2 aku, bengang betul la. Si kamarul tu memang antar Is balik dulu so tinggal aku berdua ja ngan Kamarul dalam van. Pastu dia suh aku pindah depan, aku pun pindahla, ye la jap g kata sombong & perasan mem pulak kat belakang kan. Dah tu dia pun sembang2 la. Tapi aku mula rasa lain bila dia duk tafsir /tilik pasal aku. Erm..masuk bab2 personal memang tak leh blah la kan. Maybe aku kena sexual harrasment kot? Dalam hati, cepatla sampai putrajaya, cepatla sampai. Bila dah sampai je, cepat2 aku turun, alhamdullilah..nasib baik selamat sampai.
Lagi satu bala, sampai je umah si Is tu terus call. Nak borak2. Ermm...terus ajak couple. What the h**l! !*&^$$#@ konpius aku. Memang refuse sesangat la kan, my Mr. D nak letak mana? Lagipun aku tak percaya la cinta murahan cam tu. mengarut sangat.
Selang beberapa hari, si kamarul sms tanya bila nak datang metro lagi. Huhh memang tak jawab la kan..senang betul ambil no telefon orang tak mintak kebenaran. Sabar je la.
So kesimpulannya sampai sekarang aku belum memiliki lesen kereta or motor. Yang ada pun hanya la lesen L yang direnew setiap 3 bulan. Aku nak tukar driving school yang dekat2 ni je la, lepas office hour leh terus aku belajar memandu kan? Tapi Mr. D tak setuju, dia cakap rugi duit dah bayar. Nanti nak kautim dengan En. Dollah (org metro driving yang tolong Mr. D dapat lesen B Full)..Ahhh dilema nya...

1 comment:

Anonymous said...

percaya atau tidak..aku amek lesen smpi 6 kali test ngn jpj..kantoi tang parking n bukit..last2 baru okei..sbb aku gemuruh..