Wednesday, July 7, 2010

yang pernah bertakhta di hati part 2..

okay-okay saya akan sambung cerita saya. tapi sebelum tu, let me reminds u, dah 5 org my ex-boyfriend yang telah distorykan:-
i) hasleyzal
ii) yang chik
iii) mursyidi murad
iv) ahmad harris
v) azizi @ gg
next, selepas clash dengan gg akibat dia kembali merujuk dengan ex-gf nya cik amalina saya single la sekejap. memang ada gaduh-gaduh dan tak puas hati, tapi sekarang kami dah berbaik dan sedar betapa bodohnya kesilapan lalu itu. cik amalina was my best friend jugak la tapi tak pernah berjumpa. hope that we can meet each other 1 day. if im not mistaken, dia pun dah clash sekali lagi with that 'bastard'. OMG saya mencarut ke? oh tidak, itu adalah perkataan yang sesuai untuk si mamat itu.
kemudian saya bertemu dengan seorang lelaki ini yang kononnya saya gelar dia 'my man'. katanya dia seorang MIO, army la kan. dia sangat-sangat la weird dan kurengg segala macam. tapi muka die memang boleh tahan, smart plus cute also. ohh lupa nak kenal kan namanya syamsul bin abdullah. best thing bout this guy, dia adalah kembar dan kami bertiga berkongsi tarikh lahir yang sama. pada mulanya, hati ni berkata. yes, he is my destiny. tapi pun tak bertahan lama. penat rasanya nak cerita pasal dia. memang la sayang, tapi kami bergaduh dan dia tumbuk saya di tangan, bawah sikit pada bahu. time tu memang hilang terus rasa sayang, lenyap sekelip mata. sampainya hati dia. saya ni dah cukup lembut dan tahan dengan semua psychology attack dari dia. but still bila dah kena belasah memang saya tak nak bertahan lagi. cukuplah takat tu je. saya serik..
selepas itu, after a few months, saya bertemu dengan kekasih hati saya sekarang. Mr D yayangku Mohd Nizam bin Yom..hehehe mula-mula tu memang banyak halangan. tapi ini budak sangat degil. tapi jauh di sudut hati, tak salah kita mencuba dan bagi dia peluang. mungkin dia pernah gagal tapi tak semestinya gagal seumur hidup. mungkin dia pernah buat jahat, tapi saya ni bukanlah baik sangat. so sama-sama la kita bagi peluang kepada diri masing-masing untuk perbetulkan apa yang salah. alhamdullilah sehingga sekarang saya masih bahagia walaupun selalunya kami bertentangan prinsip dan kami adalah pasangan yang sangat kontra. jika dia minta pendapat saya:-
Mr. D: yang, biru ke kuning?
Me: biru much more nicer la..
Mr. D: yeke? r u sure?
Me: yup, im serious
Mr. D: abang amek yang kuning ni la.
Ok, it was him. memang sangat kontra. so tak payahla saya berasa kecil hati kerana sifatnya memang begitu. sangat cerewet bab makanan. complaint macam la pandai masak tapi goreng telur pun belum tentu lepas kot. tapi saya sayang dia. bagi saya dia sungguh tabah walaupun kadangkala merungut kerana menjaga 3 orang anak perempuan. tapi saya kagum. saya berdoa semoga kami ada jodoh walaupun ada sedikit rasa takut dengan penerimaan mama saya. tapi insyaAllah jika ada jodoh kami, takkan kemana. semoga dia pandai mengambil hati mama, abah dan family saya. saya percaya mereka boleh menerima dia. tapi mama? wallahhualam, hati tua itu perlu diambil kira. dia mama saya, mama yang melahirkan. saya sayang mama saya. saya harap mama saya faham apa yang saya nak. Ya Allah kau lembutkanlah hati mama ku.
Tu je la cerita part 2 dan ending rasanya. tak tau la lepas ni masih ada yang baru. hehe harap-harap cukuplah setakat ni je. umur saya pun dah nak menjejaki angka 26. saya teringin nak jadi mama orang. ada anak dan family sendiri. bestnyer tengok orang main ngan baby sendiri.
cepat-cepatla Mr. D pinang saya, semoga mimpi semalam menjadi kenyataan. Amin
HE WAS MY VERY BEST DARLING I EVER HAD!! THANX MOHD NIZAM BIN YOM. LUV U WITH ALL MY HEART. INSYAALLAH SEGALANYA DIPERMUDAHKAN. AMIN..

No comments: